Kiko bo ta hasi?! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Elvera Niel - WaarBenJij.nu Kiko bo ta hasi?! - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Elvera Niel - WaarBenJij.nu

Kiko bo ta hasi?!

Door: Elvera

Blijf op de hoogte en volg Elvera

16 Maart 2014 | Aruba, Paradera

Net realiseerde ik me dat het alweer bijna 10 dagen geleden is dat ik heb geschreven. Tijd voor weer een nieuw verhaaltje.

Vorige week zaterdag hebben wij voor het eerst een strand gezien. Afgezien van die keer dat we tijdens carnaval verdwaald waren en opeens op het strand stonden. We zijn naar Eagle Beach geweest wat een van de mooiste stranden ter wereld schijnt te zijn. Onze auto is niet volledig compleet. Dat wil zeggen dat we achterin geen gordels hebben, geen airco, geen slot, maar bovenal geen radio. Hier moet dus zelf voor gezorgd worden. Met gevaar voor eigen leven stappen wij dagelijks deze auto in en zo ook afgelopen zaterdag naar Eagle Beach. Onder het genot van een 'Vader Abrahammetje' (voor de mensen onder de rivieren wellicht bekend) kwamen wij bij het strand aan. Het is een echt Bounty strand (niet de chocolade). Parelwitte stranden en een lichtblauwe zee. Onder een Dividivi boom hadden wij onze plek snel gevonden. Hier hebben wij een aantal uurtjes gelegen. De een met wat meer vermaak dan de ander. Ik was natuurlijk vergeten om maar een enige vorm van vermaak mee te nemen, maar gelukkig is daar dan altijd nog Carlijn. Wij hebben ons prima vermaakt met het spelen van 'woordslang'. Na een aantal uur keerden wij terug naar huis om verder te zonnen bij het zwembad. Onze buren Jannie (Jan en Annie, maar eigenlijk heet ze Ans) hadden ons 's avonds uitgenodigd om een wijntje te halen. Eentje waarop je goed kan slapen, aldus de kenners.
Zondagavond (we nemen even een sprongetje in de tijd) zijn we naar Moomba geweest. Elke zondag speelt daar een live band. Wat erg gezellig is. We hebben de hele avond gedanst. Helaas konden we het niet te laat maken, want de volgende dag hadden we gewoon weer stage.
Maandag, dinsdag, woensdag lopen wij stage. Van de kinderen uit mijn stageklas heb ik inmiddels ook wat Papiaments geleerd. Tegenwoordig roep ik de hele dag door de klas: Kiko bo ta hasi?! Vertaald: Wat doe je?! Na onze stage liggen we meestal bij het zwembad en eten we. Zoals Brigitte Kaandorp al eens zong: "Ik heb een heel zwaar leven." Ondanks al dat in de zon liggen, wordt er natuurlijk ook aan school gewerkt (ja echt waar). Woensdag was onze favoriete dag aangebroken. Om 13.03 precies: weekend! Woensdag is het studentenavond en dus waren wij in Noord te vinden om weer een paar dansjes te doen. We hadden gehoord dat er een tentje is waar er gratis salsa les wordt gegeven. Omdat het vrij moeilijk is om contact hier te krijgen met de dansschool besloten we de dansschoenen aan te trekken. Bugaloe is een restaurant/bar achtig e tent. Het staat op palen in de zee waardoor je een super mooi uitzicht hebt. Na onze salsa les, en andere danspasjes met vieze oude mannetjes, zijn we nog naar de Gusto geweest waar het ook super gezellig was!
Het was een fijne nacht. Vooral voor Lotte die de halve nacht aan ons voeteind heeft gelegen in de foetus houding.
Vrijdag hebben Rosa en ik meegedaan met de vossenjacht op onze stageschool. Vrijdag werd er namelijk op alle scholen de dag van de vlag en het volkslied gevierd. Hierdoor zijn we aankomende maandag en dinsdag ook lekker vrij. Omdat wij een jeep hebben, waren wij: Rosa en Elvera op safari. Met onze prachtige hoed en zelfgemaakte verrekijker waren we helemaal in stijl. 's Avonds zijn we voor het eerst lekker uit eten geweest bij Bingo. Dit was echt voor herhaling vatbaar. En daarna zijn we weer uit geweest.

Ik ga proberen om wat vaker te schrijven, maar de dagen gaan hier enorm snel voorbij!

Ayo!